boşuna ninjayız demedik işte kapı gibi diplomam

Flickr Hesabımı Ziyaret Etmek İstersen Buyur

invicto - View my most interesting photos on Flickriver

20 Ocak 2011 Perşembe

MUHTEŞEM YÜZYIL


 fotoğraf  http://www.sondizi.com/online-dizi-izle/muhtesem-yuzyil adlı siteden alınmıştır

Çok konuşuldu hala konuşuluyor da… 

Evet Muhteşem Yüzyıl adlı diziden bahsediyorum.
Yani "Sülüman ve Hürrem'den"

Ben uzun uzun anlatıp bahsetmeyeceğim farklı bir noktadan bahsetmek istiyorum.

Maalesef diziyi henüz tam olarak baştan sona izleyemedim arada reklamlarda baktım şöyle bir ama merak da etmiyorum değil hani.



Neyse konuya gelelim; bir çoğumuzun bunca senelerdir öğrenemediği tarih derslerini dizi yapıp okullarda izletselermiş ne tarihçiler yetişecekmiş meğer aramızdan.

15 sene kıymetli hocalarımız kendini paraladı bize tarih öğretecek diye ama yok olmadı.Oysa bak şimdi öyle mi? Pat bir dizide herkes tarihçi oluverdi, yemeğe giderim etrafta kanuni’den hürrem’den bahsedenler ,sokakta gezersin aynı otobüse binersin aynı heryerde tarihsel tartışmalara rastlıyorum.

İşte eğitim sistemi yanlış derken bu kast ediliyor sanırım, öyle kitaplarla öğretmenlerle olmuyo bu işler, konu ne mesela Kanuni mi çek bir dizi kapsın genç beyinler hemen.

Bu arada dizi de dizi değil mücevher reklamı mübarek ne zaman açsam ya değerli taşlarla kaplı at nalı gibi bir kolye ya bir yüzük sahnesine denk geldim.

Böyleyken böyle dostlar, eğitim şart ama anlaşılır şekilde olması için dizi tadında eğitim lazım onu anladım ben.

2 yorum:

  1. bak şimdi nasıl da hak verdim sana.
    fakat gerçek tarihi anlatmak için ciddi bir prodüksiyon gerekirdi ki sponsorlarla bu iş de hallolur gibi geliyor bana.
    daha bu sabah bi arkadaşımla eğitim sistemini tartışıyorduk. ezberle eğitim vermeye çalışıyorlar veletler de sınav ve sözlü döneminde ezberledikleri ile bitiriyor okul hayatını....
    sen çocugun hayatına pratik b ve faydalı bilgiler olarak koysan tüm dersleri bunlara gerek kalmayacak. düşünmeyi, tartışmayı ve farkında olmayı becerebilen nesiller yetişecek!

    YanıtlaSil
  2. helel hemşo kim tutar seni, somuna kadar katılıyorum sana, ne kadar şaka yapsak da işin özünü ifade etmişsin sen zaten.

    YanıtlaSil

Çekinme dök içini